שערורייה • למורי הדרך נמאס מהחרדים בקבר דוד

יוסי אשר 2 Comment on שערורייה • למורי הדרך נמאס מהחרדים בקבר דוד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד עתידו של קבר דוד המלך ע"ה לוט בערפל, והחשש מקנן בכל בעל נפש יהודי מפני מסירתו לזדים, הרי שמורי הדרך מצאו מקום להתלונן בפני שר התיירות, על הציבור החרדי שב"ה גודש את המקום.

יו"ר אגודת מורי הדרך, בני כפיר, שיגר השבוע מכתב לשרי התיירות וביטחון הפנים ובו פנייה להתערב במצב באתר קבר דוד.

לדבריו, לאחרונה, נתקלים יותר ויותר מבקרים באתר בהתקבצויות המוניות של מתפללים, המקימים רעש רב באתר ומקשים מאוד על הגישה לקבר, לעתים תוך גילוי הסתייגות גלויה מהמבקרים ואף למעלה מכך.

"מתלונות של מורי דרך שהצטברו במשרדי האגודה, אנו למדים כי באזור הקבר ובחדרים הסמוכים לו, נוהגות להתרכז קבוצות של מתפללים, הנוהגות בקולניות ולמעשה מקיימות שם התכנסויות המוניות. במהלך ההתכנסויות הללו נוהגים חלק מהנוכחים לשאת דברים בקולות רמים, להצטופף, לדחוף – וכאמור, לעתים גם למנוע כניסת מבקרים.

כך, למשל, מספר מורה דרך אחד, שכאשר נכנס למתחם עם זוג תיירים, הבחין אחד המתפללים (ששימש כשליח ציבור) בנכנסים, ואז דחף בכוונה את הדוכן לעבר הדלת במטרה לחסום את מעבר התיירים למתחם הקבר, תוך שהוא זועק את התפילה בקולי קולות. התיירים נבהלו מההתנהגות התוקפנית, נסוגו לאחור והחליטו לעזוב את המקום. מורה דרך אחר מדווח כי המקום הפך לישיבה בפועל (גם אם לא בתואר), ומתנהלים בו שיעורים המוניים וקולניים ביותר. האווירה במקום דחוסה, ותיירים מדווחים על תחושת אי-נוחות בולטת. הדבר משתקף גם במשובים שמקבלי מורי דרך מלקוחותיהם" לשון התלונה במכתב.

יהודים בקבר דוד שהזדעזעו מהפנייה אומרים לאתר קול חי כי המאבק על קדושת הציון בעיצומו, וכל הרוצה לסייע מוזמן לתפילות ולסדרי הלימוד הנערכות במקום.

"מצער שמורי דרך יהודיים הפכו את הקבר של אחד מגדולי האומה היהודית למקום תיירות, ולא עוד אלא שהם מלינים על יהודים כשרים ששומרים על קדושת המקום" אמרו.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כל הנ"ל על כל הנעשה שם הוא באישור המשטרה! – בזמן התפילה הם מורשים לחסום את הכניסה לתיירים עד לסיומה – לאחר אישור מהמשטרה.

    המתלוננים לא רוצים לראות שם חרדים – בכלל!! זה כל העניין!!